Карданьна передача (розмовне — «хрестовина») — механізм, що передає крутний момент між валами, що перетинаються в центрі карданного передавання й мають можливість взаємного кутового переміщення. Широко використовується в різних галузях людської діяльності, коли важко забезпечити співвідношення обертових елементів. Такі функції може виконувати також зубчаста муфта.
Назва передача дістала від імені Джеральдомо Кардана, який описував її в XVI ст. (але не винахідник).
В автомобілі карданний вал слугує для передавання крутного моменту від коробки передач (роздаткової коробки) до провідних мостів у разі класичного або повноприводного компонування. Також використовується в травмобезпечній кермовій колонці для з'єднання кермового вала та кермового виконавчого механізму (керувального редуктора або кермової рейки).
Караданий перехідник для гайкового ключа
Карданне передавання має істотну потребу — несинхронність обертання валів (якщо один вал обертається рівномірно, то інший — ні), що збільшується у разі збільшення кута між валами. Це унеможливлює застосування карданного передавання в багатьох пристроях, наприклад, у трансмісії переднеприводних автомобілів (де головна проблема в передаванні крутного моменту на поворотні колеса). Частково цей недолік може бути скомпенсерований використанням на одному валу парних шарнірів, що повертаються на чверть оберту один відносно одного. Однак там, де потрібна синхронність, зазвичай використовується не карданне передавання, а шарнір рівних кутових швидкостей (ШРУС) — досконаліша, проте й складніша конструкція того ж призначення.
Основні атрибути | |
---|---|
Виробник | Прогрес |
Стан | Новий |
Країна виробник | Україна |
Тип запчастини | Аналог |
Тип техніки | Сільськогосподарська техніка |
Користувацькі характеристики | |
розміри | 24х31х3,4 |
- Ціна: 744 ₴